Filma- Extremely Loud & Incredibly Close (2011)

Attēls ņemts ŠEIT.

   Tā kā tuvojas Oskara ceremonija, cenšos noskatīties tās Oskara balvai nominētās filmas, ko neesmu vēl redzējusi. Mani pārsteidz tas, ka šī filma ir nominēta Oskaram kategorijā „Best Picture”, jo tā ir saņēmusi diezgan sliktas atsauksmes no kinokritiķiem un arī IMDb vērtējums ir diezgan zems filmai, kas pretendē uz Oskaru šajā nominācijā. Kopumā man šī filma patika, bet sajūsmā par to neesmu. Filma veidota pēc Džonatana Safrana Foera grāmatas ar tādu pašu nosaukumu. Cik zinu, šī grāmata nav tulkota latviešu valodā, bet es to labprāt izlasītu, jo, manuprāt, šī grāmata varētu būt labāka par filmu.



Filmas sižets:
Tēvs un dēls.
Attēls ņemts ŠEIT.
   Oskaru (Thomas Horn) un viņa tēvu (Tom Hanks) vieno ļoti ciešas un īpašas attiecības. Viņi ir ne tikai tēvs un dēls, bet arī labākie draugi un labprāt pavada laiku kopā. Notiek visļaunākais, ko Oskars varētu iedomāties- viņa tēvs iet bojā 11. septembra traģēdijā. Oskars un viņa māte (Sandra Bullock) to smagi pārdzīvo, bet ne kopā, jo Oskars mātei nav īpaši pieķēries. Gadu pēc traģiskā notikuma Oskars, rokoties pa tēva mantām, apgāž vāzi, kurā iekšā ir atslēdziņa. Viņš ir pārliecināts, ka šo atslēgu tēvs ir atstājis ar nolūku, tādēļ viņš vēlas atrast slēdzeni, kurai atslēga varētu derēt. Vienīgais pavediens ir vārds „black”, Oskars domā, ka tas ir kāda cilvēka uzvārds, tādēļ vēlas apstaigāt visus Ņujorkas iedzīvotājus, kuriem ir šāds uzvārds (un Ņujorkā tādu ir ļoti daudz) un iztaujāt viņus par atslēgu. Vēlāk Oskaram palīdz arī viņai vecaistēvs (Max von Sydow), kuru Oskars iepazīst nejauši. 
Laimīgā ģimenīte.
Attēls ņemts ŠEIT.
Manas domas:

   Filma ir jauka, skatīties bija interesanti, bet to, ka šī varētu būt 2011. gada labākā filma, es gan negribu apgalvot. Vislabākais filmā man likās lieliskais aktieru sastāvs. Toms Henks un Sandra Buloka sevi jau ir vairakkārt pierādījuši un arī šoreiz viņu sniegums man patika. Galvenās lomas atveidotājs Thomas Horn savā debijas lomā iejutās labi. Viņa tēlojums man patika, bet bija dažas epizodes, kas man likās nedaudz pārspīlētas un uzspēlētas. Tomēr, ņemot vērā Tomasa vecumu un to, ka šī bija viņa pirmā filma, uzskatu, ka viņš savu darbu ir veicis labi. Bez sākumā minētās Oskara nominācijas, filma pretendē uz vēl vienu Oskaru. Max von Sydow ir nominēts Oskaram kategorijā „Labākais otrā plāna aktieris”. Kā jau iepriekš minēju, viņš atveido mēmo Oskara vectētiņu. Vēl filmā ir redzama lieliskā Viola Deivisa.

Filmas režisors, Warner Bros pārstāve un aktieri.
Attēls ņemts ŠEIT.
   Man liekas, ka filmas scenārijs nebija noslīpēts līdz galam. Šī iemesla dēļ gribu izlasīt sākumā minēto grāmatu. Filmā bija vairāki notikumi, kas man likās vai nu neticami, vai nevajadzīgi. Arī filmas atrisinājums man īsti nepatika. Protams, filmai vienmēr nav jābūt līdz galam atrisinātai vai ar laimīgām beigām, tomēr likās, ka šeit kaut kas pietrūkst. Bet pati beigu epizode gan man patika.
   Neraugoties un iepriekš minēto kritiku, filmas kopējā noskaņa bija patīkama, nebija daudz garlaicīgu brīžu un filmas sižets nebija pilnībā paredzams, bija vairāki pārsteiguma momenti. Es filmai piešķiru 7,5 punktus no 10. 

Komentēt rakstu

