Grāmata- Deivids Nikolss „Viena diena”

14

Pirms kāda laika rakstīju par filmu „One Day”, kas ir šīs grāmatas ekranizējums. Tad nu beidzot izlasīju arī grāmatu. Šajā gadījumā laikam būtu vienalga, vai pirmā lasīta grāmata, vai redzēta filma. Protams, ja zināms sižets, tad pārsteiguma moments nav tik liels.


Grāmatā stāstīts par diviem cilvēkiem- Emmu un Deksteru, par šo cilvēku attiecībām 20 gadu garumā. Interesants ir grāmatas formāts, sākoties jaunam gadam, sākas jauna nodaļa. Katrā nodaļā rakstīts par konkrētā gada 15. jūliju. Tādējādi ļoti viegli ir sekot laika ritējumam un visiem notikumiem. Sākotnēji Emma un Deks ir draugi, vēlāk kļūst par uzticības personu viens otram. Šo divdesmit gadu laikā viņu attiecības mainās, ir strīdi, salabšana, atzīšanās mīlestībā.

Grāmata sarakstīta diezgan vienkāršā valodā, lasās viegli. Sižets man liekas interesants, tā pasniegšanas veids arī patīk, bet es kaut kā nespēju noticēt šim stāstam. Draudzība un mīlestība starp galvenajiem varoņiem man neliekas ticama. Arī Dekstera tēls ir līdz galam neizstrādāts. Tad viņš ir labs, tad slikts, tad atkal labs.. Tam visam pietrūkst dziļāka izskaidrojuma un autora spēja pārliecināt lasītāju, vismaz mani.

Filmā sižets ir tas pats, atšķiras vien dažas nianses. Gan filma, gan grāmata ar lielu gudrību un filozofiju neizceļas, tās drīzāk domātas izklaidei, nevis sevis pilnveidošanai. Filmas pluss noteikti ir lieliskie aktieri un vizuālais noformējums. Šoreiz grāmata ar to zaudē. Esmu pārliecināta, ka vārdiem ir tikpat liels, ja ne pat lielāks, spēks nekā video materiālam. Šajā gadījumā man tā nelikās. Tādēļ arī grāmatai zemāks vērtējums nekā filmai.

Vērtējums- 7/ 10

3 komentāri

  1. var gan piekrist tam, ka ar "lielu gudrību un filozofiju neizceļas", gan nepiekrist.. jo ne jau par to ir šis stāsts. cits formāts, cits uzdevums, grāmata, kas jātver emocionāli un jādzīvo līdzi. un pārējais arī ir gaumes jautājums – cik saldi mīlas stāsti patīk konkrētajam lasītājam. man patika ļoti – ir romantiski, ir smeldzīgi, bet pats galvenais NAV banāli (atšķirībā no lielākās daļas romantiskās sieviešu literatūras). mani absolūti netraucēja, tas ka dzīvē tā visticamāk nenotiek. es noticēju autoram uz vārda un raudāju līdzi. nē kaut kas mani tomēr nepārliecināja – tas cik proporcionāli mazu grāmatas daļu autors veltīja viņu laimīgajām kopdzīves dienām. nu jā bet var jau saprast – tur jau nav ko rakstīt, nav ilgu, nav smeldzes, vienvārdsakot garlaicība.

  2. Par to gudrību bija domāts, ka lasītājs, izlasot šo grāmatu, gudrāks nekļūs un filozofiskas pārdomas visticamāk neradīsies, grāmata vairāk domāta izklaidei. Par to, ka pats mīlasstāsts nav banāls, piekrītu, sižets arī diezgan interesants un oriģināls.Tā jau ir, lasītājam jau vairāk patīk tie sarežģījumi un ceļš uz laimi, nevis paši laimes brīži.

  3. […] četriem gadiem latviski tika izdots Deivida Nikolsa romāns „Viena diena”, tā arī bija mana pirmā iepazīšanās ar šo autoru. Tobrīd uz kino ekrāniem gozējās šīs […]

Komentēt rakstu

