Filma- The Raven (2012)

Attēls ņemts ŠEIT.

„The Raven” ir filma par izcilo amerikāņu šausmu un kriminālliteratūras darbu autoru Edagru Alanu Po. Dažus Edgara Alana Po stāstus biju lasījusi pamatskolā, bet nu jau tie piemirsušies. Pēc šī filmas noskatīšanās ļoti gribas palasīt kaut ko no šī rakstnieka. Par filmu nedaudz biju dzirdējusi arī pirms tās skatīšanās. Varētu teikt, ka gaidīju kaut ko labāku un grandiozāku, bet kopumā tā nebija slikta.


Edgars Alans Po atgriežas Baltimorā, šeit viņš turpina savu vaļīgo dzīves veidu, ejot uz bāriem un iedzerot. Tomēr Baltimorā pašlaik tiek veiktas šausminošas un nežēlīgas slepkavības. Detektīvs Filds, kas izmeklē šīs slepkavības, atklāj, ka šāds slepkavību sižets jau ir pazīstams. Izrādās, ka slepkavības paveiktas līdzīgi, kā tas aprakstīts Edgara Po stāstos. Filds netic, ka tās paveicis pats rakstnieks, tādēļ izmeklēšanās iesaista arī Edgaru Alanu Po. Tā kā slepkava nolaupa Po līgavu, viņš šajā izmeklēšanā iesaistās ar pilnu atdevi.
Edgars Po un viņa līgava Emīlija.
Attēls ņemts ŠEIT.
Šī nav biogrāfiska filma, bet gan trilleris, mistika. Edgara Alana Po nāve ir noslēpumaina, viņš tika atrast parkā sēžam uz soliņa. Ar šādu ainu arī sākas un beidzas filma, tātad jau sākumā ir zināms, ka galvenais varonis nomirs. Filma ir režisora James McTeigue versija par to, kā nomira Edgars Po.
Kreisajā pusē Edgars Alans Po, labajā-  John Cusack.
Attēls ņemts ŠEIT.
Domāju, ka daudzi, kas redzējuši filmu, piekritīs, ka viena no labākajām lietām filmā ir John Cusack devums. Viņš tik ticami iejūtas Edgara Po tēlā. Es nezinu, kāds patiesībā ir bijis Edgars Alans Po, bet es gribu ticēt, ka tieši tāds, kādu viņu attēlo Cusack. Man patika arī Luke Evans veikums. Šo aktieru tandēms man atgādināja Šerloku Holmsu un Doktoru Vatsonu. Patiesībā man gribētos vilkt paralēles starp „Kraukli” un Gaja Ričija versiju par Šerloku Holmsu. Abās filmās galvenajiem varoņiem nākas atklāt prasmīgi paveiktas slepkavības, galvenie tēli ir ļoti spilgti un patiesi, filmās ievīts savdabīgs humors. Gaja Ričija filma ir daudz „amerikāniskāka”, bet „Krauklis” nopietnāks un noslēpumaināks, tomēr pirmā filma man patika labāk.
Lieliskais tandēms- Filds un Po.
Attēls ņemts ŠEIT.
Man patika, kā filmā iesaistīti un atdzīvināti Po stāsti. Manuprāt, ideja ir ļoti laba, bet, manuprāt, režisoram viss iecerētais nav izdevies. Filmā bija pārāk daudz garlaicīgu epizožu. Filmā nebija nepieciešamais kāpinājums. Ik pa laikam tiek atrasts kāds pavediens, kas varētu atklāt to, kas ir īstais slepkava, bet nekur tālāk tas neved. Pēc tam, kad uzzināju, kas ir slepkava, dažas lietas man tomēr palika neskaidras. Lai arī filmas laikā man izveidojās savas teorijas par to, kas ir slepkava, tās nebija patiesas. Es uzskatu, ka slepkavas tēlu vajadzēja izveidot interesantāku.

Sanāca uzrakstīt daudz negatīvā, bet tomēr kopumā šī filma man patika. Varbūt tad, ja nebūtu no tās tik daudz gaidījusi, vilšanās būtu mazāka. 

Vērtējums- 7/10

Komentēt rakstu

