Filma- A Dangerous Method (2011)

Attēls ņemts ŠEIT.

Pēc šī filmas noskatīšanās jutos kā mazs bērns, kas Ziemassvētkos gaidījis kāroto rotaļlietu, bet tā vietā saņem zeķu pāri. Radās tāda kā vilšanās sajūta. Jāsaka, ka filmai bija liels potenciāls, bet manās acīs tas netika attaisnots. Nav tā, ka ļoti interesētos par psiholoģiju un tamlīdzīgām lietām, tādēļ atvainojos, ja kādi termini manā rakstā būs neprecīzi.


Filmā mēģināts parādīt psihoanalīzes pirmsākumus. Šī ir biogrāfiska filma, kurā stāstīts par reālām personām. Galvenie varoņi ir Zigmunds Freids (Viggo Mortensen) un Karls Jungs (Michael Fassbende),kuri filmas laikā kļūst gan par draugiem, gan sāncenšiem. Viena no galvenajām varonēm ir arī Sabīna Špīlreina (Keira Knightley), kura sākotnēji bija Junga paciente, vēlāk kļuva par ārsti un vienu no pirmajām sievietēm- psihoanalītiķēm. Freids un Jungs ir diezgan atšķirīgas personības. Freids ir daudz nosvērtāks, Jungs- mākslinieciskāks, tādēļ arī viņu domas dažādos jautājumos atšķiras. 
Arī abu kungu teorijas psihoanalīzes jomā ir krasi atšķirīgas.

Freids un Jungs filmā/ dzīvē. Attēls ņemts ŠEIT.

Kopumā filma man likās garlaicīga. Manuprāt, filmā ir pārāk liela iedziļināšanās sīkumos, bet svarīgām lietām ātri tiek pārlēkts pāri. Priekš manis bija pārāk daudz gudru un vienmuļu dialogu ar neizteiksmīgu darbības fonu. Iespējams, ja filmā būtu vairāk darbības un mazāk garlaicīgu dialogu, man tā patiktu labāk.

Man nepatika Naitlijas “šķobīšanās” filmas sākumā.
Attēls ņemts ŠEIT.

Man patīk Keira Naitlija, tomēr dažās ainās viņas tēlojums bija pārspīlēts. Lai notēlotu vājprātīgo, nav nepieciešams tik ļoti šķobīties un raustīties, tas likās mazliet par daudz.. Neskaitot to, Keiras tēlojums pārējā filmas daļā bija diezgan labs. Pārējie aktieri mani īpaši nepārsteidza, varbūt pat mazliet kaitināja. It sevišķi nepārliecināja Maikla Fasbendera sniegums, lai gan citās filmās viņš man ir paticis.

Kopumā man patīk filmas ideja, bet tās izpildījums ir diezgan viduvējs. Atzīmi paaugstina Naitlijas tēlojums, filmas ideja, arī tas, ka filmā varēju uzzināt vērtīgu informāciju.

Vērtējums- 6/10.



2 komentāri

  1. Pievienojos par vilšanās sajūtu skatoties šo filmu. Manuprāt, filma domāta diezgan šauram skatītāju lokam, kas ir diezgan pazīstami ar psihoanalīzes virtuvi.Es biju gaidījusi mazliet vairāk no šī stāsta, lai arī aktieri paši par sevi, ir ļoti labi. Man filmā arī pietrūka darbības. Es mēģināju to skaidrot ar to, ka filma balstīta uz patiesiem notikumiem…bet būtu gribējies, lai veidotāji iekļauj arī kādu elementu, kas filmu padarītu psiholoģiski spēcīgāku vai vismaz jēgpilnu.

  2. Jā, iespējams, es arī neietilpu īstajā mērķauditorijā. Bet tomēr filmā daudz kas pietrūka, es domāju, ka to varēja izveidot daudz labāku, spēcīgāku.

Komentēt rakstu

