Grāmata- Stīvens Kings „Mizerija”

16
Neesot labi lasīt vairākus viena autora darbus pēc kārtas. Bet man iepatikās Kings, tāpēc gribēju izlasīt vēl kādu viņa darbu. Šī grāmata bija diezgan savdabīga, mazliet dīvaina, bet man patika.


   Romāna sižets ir ļoti interesants, es pat noticēju, ka kaut kas tāds varētu notikt dzīvē. Pols Šeldons ir ļoti slavens rakstnieks, bet Annija Vailksa- viņa romānu lielākā pielūdzēja. Pols cieš avārijā, Annija viņu izglābj, tomēr uzzinājusi, kas patiesībā ir cietušais, viņa Polu neved uz slimnīcu, bet gan uz savām mājām. Pols ir uzrakstījis vienu no saviem labākajiem romāniem un viņa koferī ir vienīgais romāna manuskripts, šī trakā sieviete sadedzina šo manuskriptu, bet tā vietā liek uzrakstīt Polam pēdējo grāmatu par Mizeriju, kas būtu veltīta Annijai. Jau pavisam drīz Pols saprot, ka Annija ir vājprātīga. Viņa manipulē ar rakstnieka prātu, dara Polam pāri gan fiziski, gan emocionāli. Tomēr arī Pols nav ar pliku roku ņemams..
   Kings prot radīt bailīgas un šausminošas ainas, neiekļaujot tajās neko pārdabisku, bet lietojot samērā vienkāršus paņēmienus. Intriga sākas jau romāna pirmajās lapaspusēs un saglabājas līdz pat beigām. Šajā romānā ir iekļauti arī fragmenti no romāna, ko Annija liek rakstīt Polam- „Mizerijas atgriešanās”. Man patīk, ka šie fragmenti nav iekļauti pārāk bieži, bet vietām ir pārstāstīts tikai „Mizerijas atgriešanās” sižets. Vēl Kings šajā romānā apraksta arī dažus interesantus paņēmienus par grāmatu rakstīšanu, iespējams, daži rakstnieki pat varētu iedvesmoties no šī romāna.
   Grāmatas galvenie varoņi ir ļoti spilgti. Pols ir ļoti pašpārliecināts, gudrs rakstnieks, tomēr visspilgtākais tēls viennozīmīgi ir Annija. Viņas vājprāts ir attēlots tik ticams, tajā pašā laikā ļoti šausminošs.
   Tas, ko es būtu gribējusi pamainīt, ir grāmatas beigas. Man liekas, ka nobeigums īsti nepiestāvēja kopējai grāmatas noskaņai. Protams, es nerakstīšu, kas notiek beigās, savādāk nebūs interesanti lasīt.
   Kings ir burvis, tikai burvju nūjiņas vietā viņam ir pildspalva (visticamāk gan viņš raksta ar datoru).  Šis romāns „Zaļo jūdzi” manās acīs nepārspēj, bet arī šis Kinga darbs man ļoti patīk.

Vērtējums-9/10.

One comment

Komentēt rakstu

