Grāmata- Alesandro Bariko „Emava”

22
   Pēc grāmatas „Okeāns, jūra” izlasīšanas, likās, ka man ir iepatikusies Bariko daiļrade, tādēļ vēlējos izlasīt vēl kādu viņa darbu. Izvēlējos lasīt samērā jauno Bariko romānu „Emava”, tomēr šī izvēle nebija īsti veiksmīga. Šoreiz diezgan īss raksts, jo man nav īpaši daudz ko teikt par šo grāmatu.

Romāna galvenie varoņi ir četri jauni itāļu puiši. Visi puiši ir dziļi ticīgi katoļi un labākie draugi. Viņi ir izveidojuši savu ticību, kurai pilnībā pakļaujas. Puišu dzīve rit samērā mierīgi, arī viņu intereses nav īpaši plašas. Jaunieši ir nodibinājuši mūzikas grupu, regulāri apmeklē slimnīcu, lai palīdzētu veciem cilvēkiem. Bet tad rāmo puišu dzīvi iztraucē Andre. Andre ir bagāta, savdabīga un noslēpumaina meitene. Viņa pilnībā pārvērš jauniešu dzīvi un nu nekas vairs nebūs tik mierīgi un labi kā agrāk.
 
Šoreiz mani neaizrāva ne grāmatas stils, ne sižets. Sižeta gaitu autors ik pa laikam pārtrauc, lai iestarpinātu kādu domu graudu, kādu pamācību. Tas man ne īpaši labi patika. Noteikti daudzi mani apstrīdēs, bet šī grāmata man mazliet atgādināja Koelju darbus.
 
Bija jau arī labas lietas šajā grāmatā. Piemēram, pati stāsta morāle. Man patika arī grāmatas gala iznākums un tas, kā galu galā viss iegrozījās. Tomēr labi bija tas, ka grāmata ir samērā plāna un lasījās ātri, ja tā būtu biezāka, diez vai būtu tikusi līdz beigām.
 
Ja nu kāds nav lasījis Bariko darbus un vēlas to izdarīt, tad iesaku nesākt šī autora iepazīšanu ar „Emavu”.
 
Vērtējums- 5,5/10

2 komentāri

  1. Laikam arī biju to sarakstā, kas par Bariko baigi safanojās. Šo darbu pat nespēju pabeigt, tik dziļi neaizrāva, kur nu vēl recenziju rakstīt.. Jācer, ka kādreiz vēl pasniegsies roka pēc Bariko grāmatām🙂

  2. Es arī ceru, ka izlasīšu vēl kādu viņa grāmatu, pašlaik nu galīgi negribas..:/

Komentēt rakstu

