Grāmata- Airisa Mērdoka „Vienradzis”

24
Blogā es nerakstu par katru izlasīto grāmatu vai redzēto filmu. Cenšos izvēlēties gan tādas grāmatas, kas man patika, gan gluži pretējas, lai būtu dažādība. Sadaļā „Drīzumā” šī grāmata stāv jau kādu laiciņu, izlasīju to pirms nepilnām divām nedēļām, kuru laikā jau aizmirsu galveno varoņu vārdus. Labi, ka internetā var atrast gandrīz visu. Šoreiz par grāmatu, kas mani patīkami pārsteidza.


Varētu teikt, ka romānā ir divi galvenie varoņi, šeit tiek aprakstītas abu varoņu domas, sajūtas un piedzīvojumi trešajā personā. Meriana Teilore dodas uz kādu nomaļu vietu, lai strādātu par guvernanti pilī. Šī pils gan patiesībā izrādās tikai liela māja un arī guvernantes darbs nav tas, ko viņai šeit nāksies darīt. Efingems ir otrs galvenais varonis. Viņš ik gadu ierodas pie sava skolotāja, kurš dzīvo blakus pilij, kurā apmetusies Meriana. Pamīšus katrā nodaļā tiek aprakstīts viena vai otra varoņa pārdzīvotais. Notikumi romānā risinās ļoti strauji. Abas kaimiņmājas saista kāds noslēpums, patiesībā pat vairāki noslēpumi, kurus pamazām Meriana centīsies atklāt un arī pati tiks iesaistīta šajos notikumos.
 
Pirmkārt, jāpiemin, ka man patīk šīs grāmatas vāka noformējums. Tie, kas domā, ka „Vienradzis” ir banāls sieviešu romāniņš, maldās. Vismaz es to par tādu nesauktu. Jau pašā sākumā man iepatikās Mērdokas rakstīšanas stils. Viņa prot izteikties ļoti vienkārši un izteiksmīgi, neraksta tādēļ, lai grāmatas lapas tiktu aizpildītas, bet tādēļ, ka ir ko teikt. Patika arī viņas filozofija un domāšanas veids.
 
Arī grāmatas sižets ir ļoti interesants un noslēpumains. Šaubos, vai kāds varēs uzminēt notikumu gaitu, jo tie raisās ļoti strauji un neparedzami. Jo tālāk lasīju, jo vairāk man iepatikās grāmata.
 
Protams, romāns nav dziļi filozofisks vai nopietnu domu raisošs, drīzāk laba izklaide. Ja gribētu piekasīties, tad jāpiemin tas, ka, manuprāt, daži romāna tēli nebija līdz galam izstrādāti. Piemēram, tas pats Efingems, kas sākumā likās inteliģents, vēlāk gļēvs, beigās iedomīgs. Kaut kā man šīs īpašības negāja kopā un pat nelikās, ka tas varētu būt viens un tas pats tēls. Līdzīgi bija arī ar citiem varoņiem.
 
Kopumā grāmata man ļoti patika, lasīšu arī citus Mērdokas darbus. Ja meklē grāmatu, kuru varētu paņemt līdzi uz pludmali, iesaku šo darbu.
 
Vērtējums- 8/10

One comment

  1. Lai gan es arī esmu lasījusi šo darbu, nespēju to sižetiski atsaukt atmiņā. Zinu tikai to, ka man patika😀 Un, jā – Mērdokas rakstības stils man arī gāja pie sirds.

Komentēt rakstu

