Filma- Seeking a Friend for the End of the World (2012)

Attēls ņemts ŠEIT.

Vai tu esi domājis par pasaules galu? Ja jā, tad kādu esi to iedomājies? Tas varētu būt ļoti skumjš, negaidīts un pēkšņs, varbūt tas būtu skaists un mierīgs, bet iespējams, ka tas būtu ilgstošs un mokošs. To, ka cilvēkiem ir izveidojies dažāds priekšstats par pasaules galu, liecina daudzās versijas, kas tiek apspēlētas kino. Vienu no šīm versijām varam redzēt filmā ar skaisto nosaukumu Seeking a Friend for the End of the World.




Attēls ņemts ŠEIT.
Pasaules gals tūlīt būs klāt. Zemei tuvojas asteroīds, kas pēc divdesmit vienas dienas neizbēgami draud ietriekties Zemē. Ir palikušas tikai trīs nedēļas, ko pavadīt uz šīs planētas. Liekas, ka cilvēki filmā pasaules galu uztver samērā mierīgi. Abi galvenie filmas varoņi Dodžs (Steve Carell) un Penija (Keira Knightley) nejauši sastopas neilgi pirms pasaules gala iestāšanās. Dodžu ir pametusi sieva un Penija ir izšķīrusies no sava drauga, tāpēc abi nolemj satikt sev tuvos cilvēkus, lai pavadītu pasaules galu kopā ar viņiem. Tā nu viņi dodas tos uzmeklēt, pa ceļam pārvarot vairākus pārbaudījumus un sastopoties ar dažādiem piedzīvojumiem.

Manuprāt, uzzinot, ka tuvojas pasaules gals, pasaulē sāktos liels apjukums, cilvēki centos īstenot savus plānus, sāktu atgūt nokavēto, visapkārt būtu nekārtības un haoss. Tomēr filmā cilvēki pasaules galu uztver salīdzinoši mierīgi. Daži cilvēki turpina savu ierasto ikdienas dzīvi, veikali un citas iestādes turpinās darboties, ir arī cilvēki, kas nododas orģijām vai sarīko nelielas nekārtības, bet tas viss ir tik mierīgi! Grūti pateikt, kura teorija ir pareiza, bet filmai pilnībā nenoticēju. Arī abi galvenie varoņi bija diezgan garlaicīgi. Un vispār Naitlijas aktierspēle man nepatika, neskatoties uz dažām aktrises labajām lomām, vairākas no tām ir bijušas samērā viduvējas un līdzīgas šai. Un Karels kā jau Karels, nekādu pārsteigumu no viņa puses šajā filmā nebija, bet arī vilšanās ne.

Pasaules gals solās būt mierīgs un romantisks.
Attēls ņemts ŠEIT.
Kopumā šī ir diezgan jauka un mīlīga versija par pasaules galu. Vai pasaules bojāejas priekšvakars varētu būt tik mierīgs kā attēlots filmā, es nevaru ne apstiprināt, ne noliegt. Trūkums, manuprāt, ir tāds, ka filma nav īpaši aizraujoša un mani kā skatītāju dziļi neieinteresēja. Liekas, ka viss filmā līdz galam nebija izdomāts un izstrādāts, radās nepabeigtības un neticības sajūta. Pozitīvi ir tas, ka tā nedaudz lika padomāt par pasaules galu un to, ko es darītu pēdējās trīs nedēļās uz Zemes.

Vērtējums- 6/10

3 komentāri

  1. Šo noteikti noskatīšos, jo man patīk Keira Knightley!🙂

  2. Man Keira šeit patika. Droši vien tādēļ, ka man vienkārši viņa patīk lielākajā vairumā filmu :)Šī filma man labi gāja pie sirds tieši tādēļ, ka tā bija tik viegla. Romantiskā komēdija/drāma jau automātiski uzliek zīmogu, ka nekas pārāk apokaliptiski smags nebūs sagaidāms. Pie realitātes gan piestrādāt varēja, tas tiesa. Bet citādi, man likās, ka bija gana emocionāla filma.Esmu redzējusi vairākas filmas par pasaules galu un neviena vēl nav kārtīgi apspēlējusi to, kas reāli varētu notikt ar sabiedrību. Šajā lauciņā tiešām vēl ir brīva vieta. Man personīgi gribētos redzēt filmu, kas koncentrējas uz sabiedrības procesiem plašākā mērogā, bet tai pat laikā neizvelk no azotes Brūsu Vilisu, kas pēdējā brīdi visus izglābj🙂

  3. Man ar Naitliju parasti ir tā- vai nu filmā viņa liekas izcila, vai nepatīk. Šoreiz otrais variants. Man nebūtu nekas pret to, ka filma ir viegla, bet man tā nekādu pārdzīvojumu neizraisīja un likās mazliet garlaicīga. Iespējams, tas atkarīgs arī no brīža, kad filmu skaties.P.S. Izlasīju arī atsauksmi par filmu tavā blogā. Lai arī mūsu domas atšķiras, ļoti patika tavs raksts.

Komentēt rakstu

