2012. gada pārskats- GRĀMATAS

Sākumā bija doma izveidot topu ar labākajām 2012. gada grāmatām. Ilgi domāju, kādu to veidot- iekļaut tajā grāmatas, kuras iznākušas 2012. gadā, varbūt grāmatas, par kurām šogad esmu rakstījusi blogā? Beigās nonācu pie slēdziena, ka vajadzētu atskatīties uz grāmatām, kuras šogad izlasītas, topi sekos raksta beigās.
2012. gadā ar lasīšanu man gāja visādi. Šis gads man bija diezgan aizņemts un domāju, ka brīvā laika trūkums man draudēs, kamēr vien studēšu, kad vairs nestudēšu, noteikti tāpat atradīsies kaut kas cits, kas aizņems daudz laiku. Secinājums- nesūdzēties par laika trūkumu, bet izmantot to laiku, kas man ir atvēlēts, jo dzīvei ir tendence paiet vienā skriešanā. Veidot izlasīto grāmatu sarakstu ar visiem lasīšanas datumiem sāku tikai maija beigās. Šādu sarakstu esmu izveidojusi Excelī, bet kopš piereģistrējos Goodreads, daru to arī tur. Saraksts ir arī publiski apskatāms ŠEIT. Neesmu droša, vai visas grāmatas, kas lasītas pirms maija ir iekļautas manā sarakstā, bet, ja atceros kaut ko neiekļautu, sarakstu papildinu. Tomēr bija grāmatas, par kuru lasīšanas laiku nebiju droša, tāpēc dažas man mīļas grāmatas, kas, iespējams, lasītas šī gada sākumā, šeit nav iekļautas.
 
Grāmatu sadaļa ir mana mīļākā sadaļa blogā. Viens no maniem mazajiem mērķiem ir blogā aprakstīt katru izlasīto grāmatu. Pašlaik tas neizdodas un tuvākajā laikā arī nesanāks, bet vismaz ir kur tiekties. Dažbrīd jau pavīdēja doma- varbūt nerakstīt blogā par filmām, tādējādi atvēlot vairāk laika grāmatu aprakstīšanai. Bet nē, par filmām es turpināšu rakstīt, lai gan pēdējā laikā daru to daudz retāk.
Bija grūti izvēlēties labākās grāmatas, kuras lasītas šogad, bet esmu to izdarījusi. Tātad topā iekļautas grāmatas, kuras esmu lasījusi šogad, ne visas ir aprakstītas blogā, ne visas izdotas šogad. Atlasīju tās, kuras dažādu iemeslu dēļ šogad visvairāk palikušas atmiņā, un, lai būtu pārskatāmāk, sadalīju tādās kā kategorijās. Ja taisītu to topu rīt, tas noteikti izskatītos savādāks.🙂
 
Kā jau redzams, ne visas topā iekļautās grāmatas blogā saņēma augstāko novērtējumu (10 balles). Tas tikai nozīmē, ka visa šī bloga padarīšana ir diezgan subjektīva. Lielākoties mans vērtējums pēc grāmatas izlasīšanas atšķiras no tā, ko dotu grāmatai pēc krietna laiciņa. Gala secinājums- šogad maz lasīta klasika, ir atklāti jauni žanri, no kuriem līdz šim izvairījos.

Labākās 2012. gadā lasītās grāmatas:

            
 
Lielākie pārsteigumi- Millenium sērija un Silva rerum (abas daļas)
 
 
Piedzīvojums grāmatas garumā- Amerikāņu dievi un Pāreja
 
 
 
Aizkustinoši- Pūķa ķērājs un Kas nogalina lakstīgalu…
 
Klasika- “1984″ un Trīs vīri laivā

Labākais latviešu autora darbs- StraumēniViestura zobens

Vislasītākie autori šogadHaruki Murakami; Stīvens Kings (No šiem autoriem topā būtu iekļāvusi vairākus darbus, bet nolēmu, ka pietiks pa vienam no katra)

 
 

6 komentāri

  1. Arī grāmatu blogerus aizrāvusi gada topu ideja🙂 Paldies! Interesanta atskaite.

  2. Mans saraksts tikai top un tas būs garāks😀 Prieks, ka viena no best of the best ir "Puķes Aldžernonam". Starp citu, vai ir arī kāda grāmata, kurā pamatīgi vīlies šogad?

  3. Jauki, ar nepacietību gaidu arī tavu sarakstiņu. Ticu, ka būs garāks, tu jau arī lasi vairāk. :)Vilšanās bija, bet ne pamatīgas. Mazliet vīlos "Brokastīs "Tifanijā"", gaidīju kaut ko vairāk, jo filma man patika. Interesanti man gāja ar Bariko, kuru arī iepazinu tieši šogad. Sākumā izlasīju viņa "Okeāns jūra", kas man ļoti patika, savukārt "Emava" sagādāja vilšanos. Vēl viena vilšanās varētu būt Džeka Londona "Lielās mājas mazā saimniece", daudz labu vārdu par grāmatu dzirdēts, bet mani neuzrunāja.

  4. Forši, ka šāda gada topu ideja panesusies plašumā! Interesanti paskatīties, kas blogeru mīļāko darbu plauktos mājo. Mans, ne visai garais sarakstiņš, arī pamazām top :)No Tevis minētajām, ''Zaļo jūdzi'' es arī gribētu izlasīt. Kings ar ''Keriju'' mani ir pārliecinājis, ka es un viņa grāmatas sapratīsimies🙂 Filma arī bija ļoti laba.

  5. Pierasts jau pirms jaunā gada iestāšanās atskatīties uz padarīto un blogeri arī nesnauž. Gaidu arī tavu sarakstiņu. :)Tieši filmas vadīta izlasīju "Zaļo jūdzi" un kopš tā laika arī Kingu iemīlēju.🙂

  6. Visi tik runā par Kingu, bet, man no viņa joprojām bail! :)No tevis nosauktajām grāmatām man ir vēlme izlasīt "Pāreja" un "1984" (uzrunāja grāmatas vāks).🙂 Bet, kas to lai zin, kurā gadsimtā tikšu pie šīm grāmatām, grāmatveikali pārāk tālu!🙂 Un, gribās lasīt latviski!🙂 Bet uz visu raugos optimistiski, savādāk taču nevar!🙂

Komentēt rakstu

