Oskars 2016- „Best picture” nominācija

Pēdējā laikā grāmatu lasīšanu mazliet esmu pametusi novārtā, vairāk pievēršoties kino. Protams, ne bez iemesla – tuvojas Oskaru ceremonija. Esmu noskatījusies visas Best picture jeb labākās filmas kategorijai nominētās filmas, kas citus gadus man nav izdevies. Un beidzot esmu gatava izteikt savas pārdomas par visām astoņām filmām. Šogad ir neliela vilšanās, jo šajā kategorijā nav nominēta neviena filma, kurai viennozīmīgi novēlētu uzvaru. Lielākā daļa no tām ir patiešām labas, bet nevienu negribētu atzīt par gada labāko filmu.

Spotlight

Filmā stāstīts par skandālu, kas 21. gadsimta sākumā pāršalca ne tikai ASV, bet visu pasauli. „The Boston Globe” redakcijas redzeslokā nonāk informācija par katoļu baznīcas priesteriem, kuri seksuāli izmantojuši bērnus. Redakcijas žurnālisti sāk šīs lietas izmeklēšanu un izrādās, ka šādi gadījumi ir neiedomājami daudz. Labi nostrādāta filma par smagu tēmu. Spotlight veidota pēc diezgan ierastās shēmas- ievads, iztirzājums, kulminācija un nobeigums. Tomēr tas nedara filmu garlaicīgu, gluži pretēji, ceļš līdz kulminācijai ir aizraujošs. Filmā nav neviena pirmā plāna aktiera, bet aktieru ansamblis ir ļoti meistarīgs, Marks Rufalo un Reičela Makadamsa nominēti Oskaram kā labākie otrā plāna aktieri.

Room

2012. gadā latviešu valodā tika izdots Emmas Donohjū romāns „Istaba”, kurš iekaroja manas simpātijas. Par romāna ekranizēšanu uzzināju tikai, pateicoties Oskara nominācijām. Šis ir stāsts par Džeku un viņa Mammu. Viņi dzīvo Istabā un savu ikdienu pavada, spēlējot spēles un izdomājot citas interesantas lietas. Kas notiek šajā Istabā un kāpēc viņi tur atrodas, var uzzināt tikai, noskatoties filmu vai izlasot grāmatu, jo vairs neko priekšā es neteikšu. Interesanti, kā ir skatīties šo filmu, neko par turpmāko sižetu nezinot. Vai un cik ātri iespējams saprast notiekošo, es nemācēšu pateikt. Un es arī nezinu, vai grāmatas izlasīšana pirms filmas ļauj labāk saprast notiekošo vai tieši traucē. Kopumā – ļoti aizkustinoša skatāmviela. Nav iespējams nejust līdzi tās notikumiem, jānobirdina arī pa kādai asariņai… Un man ļoti patika Džeka lomas atveidotājs Džeikobs Tremblejs (Jacob Tremblay).

The Revenant

Būtībā uztvēru šo filmu kā stāstu par Hjū Glāsa (Leonardo di Kaprio), ievainota un nāvei nolemta cilvēka, cīņu par izdzīvošanu. Izdzīvošana bargā ziemā un skarbos apstākļos, ko mudina atriebības alkas. Glāsa cīņa par izdzīvošanu ir skarba, brīžiem pat ļoti episka, tomēr tas neattaisno to, ka filmai nav satura. Filma ir vizuāli skaista, dabas skati ir brīnišķīgi, di Kaprio tēlojums apstākļiem atbilstošs, bet tas arī viss.

The Martian

Iepriekš blogā esmu rakstījusi gan par grāmatu, gan filmu. Astronauts Marks Votnijs nelaimīgas apstākļu sakritības dēļ viens tiek pamests uz Marsa. Nākamā cilvēku ekspedīcija uz Marsa ieradīsies tikai pēc četriem gadiem, bet Votnija esošie resursi nodrošina izdzīvošanu uz skarbās planētas tikai aptuveni gadu. Turklāt viņš vispār tiek uzskatīts par mirušu nelaimes gadījumā. Kopumā filma šķita ļoti holivudiska un man kaut kas pietrūka.

Mad Max: Fury Road

Stāsts par izdzīvošanu pēc apokalipses. Laba action filma ar skarbu un spraigu sižetu. Filma uz lielā ekrāna izskatās iespaidīgi grandiozo specefektu un skaņas dēļ.

Brooklyn

Filma par jaunu sievieti, kas no Īrijas emigrē uz Ameriku. Visa filma koncentrējas uz viņas iedzīvošanos jaunajā dzīvesvietā, filmā vispārīgi tiek apskatītas sieviešu problēmas un dilemmas. Man patika piecdesmito gadu atmosfēra, kas valda filmā, lieliski ieturēts stils, skaisti kostīmi. Īsta dāmu filma, kuru attiecīgā noskaņojumā var noskatīties.

Bridge of Spies

Nopietna filma par auksto karu un attiecībām starp ASV un PSRS. Toma Henka atveidotajam advokātam uztic uzņemties aizstāvību par Amerikā noķerto PSRS spiegu. Principā Toms Henks ir tas, kas glābj šo filmu un notikumus padara interesantus. Iespējams, ja advokātu neatveidotu Henks, filma būtu samērā garlaicīga.

The Big Short

Filma, kas gribēja būt smieklīga, bet nesanāca.. Stāsts par ekonomisko krīzi, kas pasauli piemeklēja nesenajā 2008. gadā. Filmas veidotāji laikam domāja, ka ekonomika un finanses plašai sabiedrības daļai varētu nešķist aizraujošas, tādēļ iekļausim filmā Raienu Goslingu, Bredu Pitu, Stīvu Karelu un citas Holivudas zvaigznes, gan jau skatītāji uz to uzķersies. Tomēr manās acīs tas neko neglāba. Un tie pārspīlēti uzbāzīgie joki, kas tiek iebāzti visās vietās, kur filma jau sāk kļūt nopietnāka, bija traki kaitinoši. Man nepatika.

Kopsavilkums

Kā jau teicu- viennozīmīga favorīta manās acīs nav. Šogad nominētas vairākas vizuāli skaistas filmas, kurām pietrūkst satura. Savu favorītu izvēlējos ar izslēgšanas metodi. Un uzvaras laurus plūc filma Spotlight! To, kura filma saņems zelta statueti šajā kategorijā, uzzināsim 28. februārī. Vēl mazliet jāpaciešas!

4 komentāri

  1. No šīm visām esmu redzējusi tikai ”Trako Maksu” un ”Marsieti”. Gribētos vēl noskatīties ”Room” (grāmata bija ļoti spēcīga), ”Spotlight” un, iespējams, arī Brooklyn. Bet kopumā man šī gada piedāvājums nešķiet īpaši saistošs. Vienīgi gribētos, lai ”Inside Out” vinnē labākās animācijas godu un Vinsleta tiek pie statuetes par savu lomu Džobsa filmā.

  2. Elīze · · Atbildēt

    Tik dīvainu blogu vēl nebiju lasījusi. Autore it kā analizē filmas, bet nav pamanījusi piemēram to, kā otrā plāna lomās mirdz aktieri. Marks Railenss (Bridge of Spies) un Kristians Beils (The Bidg Short). Labi, ka vismaz Kinoakadēmija ir pamanījusi. Un “Marsietis”, gandrīz fiziski sāpīga eksistenciāla filma – “holivudiska”. Un Stīvs Džobss nav pat pieminēts!

    1. Neesi pamanījusi faktu, ka “Stīvs Džobss” nav nominēts Best picture. Labi, ka vismaz Kinoakadēmija ir pamanījusi.

    2. Kā jau virsrakstā un vairākkārt arī pašā rakstā izteicos- šoreiz ir runa par galveno Oskara nomināciju “Best picture”. Un jā, filma par Džobsu šajā kategorijā nav nominēta.
      Runājot par “Marsieti”, manuprāt, filmā Holivudas spožums aizēno visas tās emocijas un pārdzīvojumus, kas rodami grāmatā. Protams, tas ir gaumes jautājums, tāpat kā šis “dīvainais blogs”.

Leave a reply to Elīze Atcelt atbildi