Atskaite par augustu un plāni septembrim


Pēdējais vasaras mēnesis nu jau pagājis. Man patīk visi gadalaiki, bet tikai tad, kad tiem ir jābūt. Rudenim savas gaitas vajadzētu sākt tikai septembrī, bet tā vien liekas, ka tas sācies krietni ātrāk. Labais laiks šovasar bija tikai tajās dienās, kad strādāju vai darīju kaut ko tādu, kas to neļāva izbaudīt. Bet nekas, vasara beigusies un jāsāk domāt par septembri, kuru patiesībā ļoti gaidu. Septembrī esmu dzimusi, laikam tādēļ man tik ļoti patīk šis mēnesis. Labi, tagad gan jāķeras pie lietas.. Jūlija beigās izvirzīju sev augusta plānu, kuru esmu īstenojusi tikai daļēji. 


Sākšu ar filmām, jo ar tām gāja labāk. Noskatījos visas piecas, kuras biju plānojusi, protams, arī dažas ārpus šī saraksta. Jāsaka, ka filmu izvēle bija ļoti veiksmīga, jo visas piecas filmas man ļoti patika. Par divām atsauksmi var izlasīt arī blogā- „The Illusionist” un Shutter Island. Vislabāk man patika „Million dolar baby”, ļoti dziļa un aizkustinoša filma, sen nebiju raudājusi filmas laikā.😀 Ar jaunākajām filmām gan tik labi negāja, augusts paskrēja ļoti ātri un uz kino tā arī nesanāca aiziet. Bet septembrī noteikti labošos.

Ja jūlijā ar plāna izpildi gāja labāk tieši grāmatu ziņā, tad šomēness ir otrādi. No visām piecām izlasīju tikai trīs grāmatas- „Kas nogalina lakstīgalu..”, „Lielās mājas mazā saimniece” un „1984”. Ja īsumā tās jāapraksta, „Kas nogalina lakstīgalu..” bija aizkustinoša un ļoti mīļa grāmata, „1984” izcils darbs, kas liek daudz pārdomāt un izvērtēt. „Lielās mājas mazā saimniece” man šķita mazliet garlaicīga, bet ne slikta, kopumā tās lasīšanu noteikti nenožēloju. Žēl, ka nebija tik daudz laika, lai izlasītu arī abas palikušās grāmatas, bet gan jau tām atradīšu laiku vēlāk. Kopumā augustā izlasīju astoņas grāmatas (kopā 3036 lpp.). Pieķēros arī pie Millennium trešās grāmatas, pašlaik esmu pusē.

Septembris noteikti būs vēl aizņemtāks mēnesis, jo atsākas studijas, bet blogošanu es noteikti nepametīšu. Septembra devīze būs „lasīju/ skatījos vienreiz, iepatikās, mēģināšu vēl”. Tas nozīmē, ka septembrī gribu izlasīt piecas grāmatas, kuru autori mani ir pārliecinājuši jau iepriekš, un piecas filmas, kurās piedalās mani favorītaktieri. Minēšu piemērus, kuru autoru/ aktieru darbus vēlētos izvērtēt, bet būtu ļoti priecīga, ja tu, bloga lasītāj, varētu ieteikt kaut ko labāku vai interesantāku.

Sākšu ar grāmatām. Plānā ir izlasīt kaut ko no sekojošiem autoriem:

Kurts Vonnegūts– „Kaķa šūpulis”
Stīvens Kings– „11/22/63” vai „Zvēru kapiņi”
Ērihs Marija Remarks– „Mīli savu tuvāko”
Valdis Rūmnieks, Andrejs Migla– “Kuršu vikingi”
Maikls Kaningems– “Mājas pasaules malā


No sākuma bija doma izvēlēties filmas atkarībā no režisora, bet nolēmu par labu aktieriem. Filmas septembrim: 

Raiens Goslings– The Believer
Džonijs Deps– Charlie and the Chocolate Factory
Toms Henks– Road to Perdition
Skārleta Johansone– The Prestige
Vudijs Allens– Annie Hall
 
Būšu priecīga uzklausīt jūsu ieteikumus par citiem minēto rakstnieku un aktieru darbiem, kurus būtu vērts izlasīt/ noskatīties.
 
*Foto personīgais

13 komentāri

  1. Ērihs Marija Remarks- „Mīli savu tuvāko” ir super gramata. Izjusta un dzila.

  2. Man par Remarku gribētos teikt, ka ir kādas četras grāmatas, ko var izlasīt (Rietumu frontē…, Trīs draugi, Triumfa arka, varbūt Lisabonas naktis) un pārējās jau ir tikai variācijas par tēmu. Bet var jau būt, ka Mīli savus tuvākos arī ir laba, nemāku teikt.Goslingu es pirmo reizi ievēroju Fracture kopā ar Antoniju Hopkinsu, bet ļoti patika Lars and the Real Girl.Deps – The Libertine, filmai nezin kāpēc ir diezgan zems vērtējums, bet nu uz pirātu fona tas ir nopietns, padrūms kino. Johansone – Meitene ar pērļu auskaru.

  3. Man no Remarka patīk Rietumu frontē…, Trīs draugi, Melnais obelisks. Mājas pasaules malā cik atceros bija psiholoģiski interesanta grāmata."Road to Perdition" ir lieliska filma, sen skatījos, bet joprojām atceros.

  4. Visas minētās Remarka grāmatas esmu jau lasījusi. Man jau ļoti patīk viņa darbi, tāpēc ceru, ka "Mīli savu tuvāko" neliks vilties. :)Liels paldies par ieteikumiem filmām ar Depu un Goslingu, izskatās, ka noderēs. "Meiteni ar pērļu auskaru" gan jau esmu redzējusi, ļoti patika.

  5. Šis laikam arī ir mans top3 no Remarka darbiem.Tieši no Kaningema nevarēju izdomāt, ko varētu izlasīt. "Stundas" man ļoti patika, tad laikam būs vien jāķeras pie "Mājas pasaules malā".

  6. Ja gadījumā neesi redzējusi "Edvardu Šķērroci", to vajadzētu noskatīties.

  7. No Depa filmām varu ieteikt noskatīties ''Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street'', kas daļēji ir mūzikls ar šausmu elementiem, līdz ar to ir iespējams paklausīties kā Deps dzied.

  8. Paldies par ieteikumiem.🙂 Esmu redzējusi gan "Edvardu Šķērroci", gan "Svīniju Todu..". Abas filmas ļoti patika, "Svīnijs Tods" laikam ir mana mīļākā Depa filma.

  9. no filmām iesaku noskatīties mr. nobody, ļoti laba, bet jāskatās vismaz divreiz.hard candy un girl, interrupted ir izcila aktierspēlerequiem for a dream – spēcīga filma, tiešām spēcīga, ar vājiem nerviem neiesakutās tā īsumā, manas mīļākās filmas🙂

  10. Kas ir Kinga darbs ''11/22/63''(vnk neesmu par tādu dzirdējusi)?🙂 Bet ''Zvēru kapiņi'' gan bija ar spriedzīti. Man personīgi bija ļoti grūti nolikt grāmatu malā, šķiet, ka pa 2 vakariem arī izlasīju. Un, jā – grāmata ir labāka par filmu.

  11. ''11/22/63'' ir viens no jaunākajiem Kinga romāniem. Latviski gan vēl tulkots nav, bet ja nemaldos, nākamā gada sākumā tiks izdota arī pie mums. Tāpēc nevaru izšķirties- lasīt angliski vai gaidīt latvisko tulkojumu.😀 Atsauksmes par šo darbu diezgan pozitīvas.Gribēju paņemt "Zvēru kapiņus", bet bibliotēkā nebija.😦

  12. Man ļoti patika filma "Secret Window" ar Johnny Depp. No grāmatām ieteiktu, ja nav lasīta – "Kapteiņa Korelli mandolīna" by Lūiss de Bernjērs. Esot arī filma ar tādu pašu nosaukumu, bet grāmata ir lieliska. Viens no maniem mīļākajiem autoriem tomēr ir Nikolass Evanss!🙂

  13. Paldies par ieteikumiem, papētīšu sīkāk. :)Par Evansu piekrītu- lielisks rakstnieks. Liekas, ka esmu lasījusi visas viņa grāmatas.

Komentēt rakstu

