2014. gads grāmatās

Nekāds grāmatu gads tas nebija gan. Vēlmes šogad atradās pārāk tālu no iespējām. Jā, jā, varbūt kādu iespēju es palaidu garām, tā vietā nododoties prokrastinācijai. Bet es taču zinu, ko daru. Ja atelpas stundiņā starp buršanos caur zinātniskajiem rakstiem vai datu apkopošanu priekš maģistra darba es paņemtu rokās grāmatu, tas ievilktos uz ilgāku laiku, vairākām stundām un dienām un beigtos ar iesūnošanu. Tāpēc uz kādu laiku dažas patīkamās lietas sev aizliedzu, lai nodotos lietderīgākām nodarbēm. Kad mana laika bilance kļūs pozitīva, es atļaušu sev mazliet vairāk. Bet ne jau par to es gribēju rakstīt. Gribēju pastāstīt, kā man pagājušogad gāja ar lasīšanu.

Goodreads statistika

Mana Goodreads statistika rāda:

  • 2012. gadā – 48 grāmatas (portālā piereģistrējos maijā, tāpēc dažas vēl iztrūkst);
  • 2013. gadā – 35 grāmatas;
  • 2014. gadā – 29 grāmatas.

Par mērķi 2014. gadā biju uzstādījusi izlasīt 40 grāmatas, pabeidzu 29, kas ir 73% no iecerētā. Izlasīju 11110 lappuses, daudz neatpaliekot no 2013. gada. Iznāk, ka vidēji katru dienu esmu lasījusi 30 lappuses, kas, protams nav taisnība. Ja nemaldos, tad kopš septembra vispār neesmu lasījusi daiļliteratūru.

Grāmatu vērtējumi svārstījās no 3-5 zvaigznītēm, tad jau visticamāk šīs grāmatas arī bija patērētā laika vērtas.

Izlasīto grāmatu uzskaitījums atrodams ŠEIT, aktīvie linki ved uz grāmatu aprakstiem blogā . Grāmatas, kuras izlasīju pagājušogad:

Galvenās atziņas:

  • Priekš sevis atklāju Doilu, Ērvingu un Eko. Lasīšu viņu darbus arī nākamgad.
  • Iemīlējos Kvoutā. „Vieda vīra bailes” dedzina manu grāmatplauktu. Gribu izlasīt arī grāmatu par Auri.
  • Veltīgi biju iedomājusies, ka Poters man nepatiks. Divas grāmatas gan palika neizlasītas, bet gan jau drīz.. Un paldies Mārtiņam par grāmatām!
  • Trīs draugus” no galvas vēl nemāku.
  • Iemācījos lasīt bērnu grāmatas. Hei! Tikko atcerējos, ka gada nogalē izlasīju „Slepenos svētkus”. Nu tad jau sanāk apaļš cipars- 30!
  • Negribu lielīties, bet laikam beidzot esmu izkopusi savu grāmatu gaumi. Man ir palicis vieglāk izvēlēties grāmatas un jau pirms lasīšanas saprast, vai grāmata man patiks. Par to arī liecina Goodreads grāmatu vērtējumi.

Izaicinājumi

Goodreads izaicinājumu 2015. gadam uzstādu 24 grāmatu izlasīšanu. Tā rupji rēķinot tās būtu 2 grāmatas mēnesī. Bet visticamāk nopietni pieķerties lasīšanai ātrāk par jūniju nesanāks, tāpēc uzstādu sev mērķi, kurš būtu sasniedzams arī tad, ja šogad izvēlēšos ķerties pie biezākām grāmatām.

Nekādus grāmatu projektus tagad neveidošu. Darīšu to tad, kad sākšu lasīt vairāk. Pagājušogad iesāku grāmatu fotoprojektu (skatīt ŠEIT), tas ne visai labi izdevās, tāpēc nākamgad laikam neturpināšu. Vecie projekti atrodami ŠEIT , tiem gan brīvākā brīdī pieķeršos.

Novēlējums

Lai jums šajā gadā ir pietiekami daudz laika un apņēmības īstenot iecerēto! Lai viss izdodas un notiek par kripatiņu labāk, nekā esat iecerējuši! Laimīgi!

6 komentāri

  1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

    Izskatās, ka es tāpat esmu slinkākais lasītājs no grāmatu blogeriem, jo 2014. gadā izlasīju tikai 24 grāmatas.
    Domāju, ka šogad būs vairāk, bet tā kā darbā pasūtījumu skaits atkal sācis augt, tad šaubos, ka tā patiešām varētu notikt.
    Katrā ziņā laika trūkums reizēm ir arī laba lieta, jo ļauj atsijāt tās grāmatas, kuras patiešām ļoti, ļoti vēlies izlasīt.

    1. Neesam jau slinki lasītāji, bet aizņemti. 🙂 Kad būs vairāk laika, lasīsim vairāk.
      Piekrītu, ka brīvā laika trūkums liek uzmanīgāk izvēlēties lasāmo, un labi vien ir, ka tā!
      Rakstot šo pārskatu, ļoti sagribējās lasīt, tāpēc no plaukta izņēmu Namu. Nezinu, cik laba ideja tā bija, bet vakarā gribu palasīt, lai arī daudz darbi iekrājušies..

      1. Dainis Gžibovskis · ·

        Apskatot, cik Asmo izlasījis, es pat gadā, kad izlasīju 80 grāmatas, jutos kā sliņķis. 😀
        Ja gribas lasīt, tad vajag – kaut vai tikai nedaudz. 🙂 Reizēm es pat pa kādām 20 lpp pirms miega izlasa, lai tikai lasīšana virzītos uz priekšu.
        Žēl, ka sabiedriskajā nelasu – nespēju koncentrēties uz tekstu, kad apkārt cilvēki. Ja sabiedriskajā lasītu, tad gada laikā būtu vismaz par pāris izlasītajām grāmatām vairāk.

      2. Nams būs brīnišķīga lasāmviela 🙂 Tikai uzmanies, ka nepaliec Namā!

      3. Žēl, ka man kopš septembra vai oktobra, izlasot ap 400 lappusēm, sanāca nolikt Namu malā. Man šķiet, tā ir grāmata, kas jāizlasa vienā paņēmienā. Likās, ka būšu mazliet atsvešinājusies no Nama varoņiem, bet nē, viņi mani ir gaidījuši un tur nekas pa šo laiku nav mainījies. Vismaz pagaidām tā šķiet. 🙂

  2. […] darbu kopsavilkumu un plānus savos blogos apkopoja Ints, Evija, Mairita, Lāsma, Lasītāja, Ritvars, Rita, Spīgana, Tējtasīte, Dace, […]

Komentēt rakstu