Grāmata- “Sautējumi: no garda cepeša līdz ragū”

Sautejumi-664x865[1]

Izdevniecība “Lauku Avīze”, 2017, 240 lpp.

Izdevniecība „Lauku Avīze” sērijā „Ātri, lēti, gardi” laidusi klajā grāmatu „Sautējumi”. Gada sākumā blogā rakstīju par grāmatu „Veģetārie ēdieni”, kas joprojām ir labs palīgs manos virtuves eksperimentos. Man ir prieks, ka izdevniecība turpina šo pavārgrāmatu sēriju ar izmēra ziņā nelielajām, bet tik ļoti parocīgajām un vizuāli pievilcīgajām grāmatām.

Grāmata “Sautējumi: no garda cepeša līdz ragū” ir ļoti daudzpusīga. Es līdz šim gaļu uzturā esmu lietojusi diezgan maz un arī gaļas ēdienu pagatavošana nav mana stiprā puse. Šajā grāmatiņā lielākoties atrodamas gaļas ēdienu receptes, par ko es arī ļoti priecājos, jo man būs iespēja vairāk praktizēties šajā jomā.  Receptes grāmatā sadalītas sešās kategorijās- sautējumi ar mājputnu gaļu, ar liellopa un jēra gaļu, ar cūkgaļu, ar medījumu, ar dārzeņiem, ar zivīm un jūras veltēm. Domāju, ka sev saistošu recepti šeit atradīs ikviens!

Jau kādu laiku plānoju Ziemassvētkos pagatavot svētku cepeti, šajā grāmatā atrodamas vairākas idejas, kā šo ieceri īstenot. Jāatzīst, ka būs no kā izvēlēties- tītara cepetis, teļa cepetis, liellopa cepetis, cūkas cepetis.  Ja cepeša gatavošana man vēl priekšā, tad vienas receptes gatavošanu esmu jau īstenojusi. Pagatavoju cāļa krūtiņas ragū ar brokoļiem, kas bija lielisks ēdiens vakariņām- ātri pagatavojams, salīdzinoši veselīgs un ļoti gards.

Tas, kas man šajā grāmatiņā patīk ir dažādība. Šeit atrodamas receptes gan ikdienai, gan svētkiem, būs ēdieni, kuru pagatavošana aizņems pusstundu un tādi, kurus jāgatavo vairākas stundas. Ēdienu apraksti ir uzrakstīt kodolīgi, ar precīzām norādēm, tas man rada ticību tam, ka ēdieni izdosies ne vien profesionāļiem, bet arī iesācējiem. Katrai receptei klāt norādīts porcijas lielums, sastāvdaļas, gatavošanas laiks, uzturvērtība un kārdinošs foto.

Šī izmēros nelielā, bet saturā piepildītā grāmatiņa būs labs palīgs virtuvē ikvienam, kuram patīk gatavot. Manuprāt, šī pavārgrāmata ir lieliska ideja dāvanai, jāatzīst, ka es ko līdzīgu ļoti labprāt atrastu zem savas eglītes!

Grāmata saņemta no izdevniecības “Lauku Avīze” apmaiņā pret godīgu atsauksmi.

2 komentāri

  1. Man parasti visi sautējumi sanāk ļoti līdzīgi- vienmēr nonāku pie tām pašām garšām. Būs jāizlasa un jāpamēģina 🙂

  2. Paldies par šo grāmatu. Nevaru sagaidīt kad varēšu izmēģināt!

Komentēt rakstu